Sørme om ikke jeg er blevet grebet af den nye form for modelflyvning (FPV), hvor man får et live videosignal ned til jorden, og kan flyve “som sad man i

flyet”.\r\n\r\nOp til weekenden landede der så en pakke med grej, som flere i husstanden glædede sig over:-)\r\n\r\n

DJI Innovation F550 hexacopter, DJI Naza styring, EagleTree OSD + Logger og diverse FPV løsdele.

\r\n\r\nDelene blev købt hjem fra Spanien fra ElectronicaRC, og var hjemme hos mig under 48 timer efter bestillingen var afgivet!\r\n\r\nDet primære byggesæt, som jeg skal testflyve med er fra DJI Innovation. Et Kinesisk firma, som faktisk levere en fremragende kvalitet produkter. Deres mekanik, elektronik og selv manualerne virker gennemførte og straight forward!\r\n\r\nJeg kastede mig straks over hexacopteren, og startede loddekolben.\r\n\r\n

DJI Flamewheel F550 bundprint med Naza styring og 6 stk. 30A fartregulatorer.

\r\n\r\nTingene tog hurtig fart. Inkl. rod på arbejdsbordet.\r\n\r\n

Bundprint med regulatorer, styring og EagleTree eLogger og OSD.

\r\n\r\nOg et close-up af grejerne inden der kommer “låg” på.\r\n\r\n

Close-up af bundprint med regulatorer, styring, modtager, videosender og EagleTree eLogger, OSD og GPS.

\r\n\r\nOg efter 5 timers arbejde står “dyret” klar til programmering i senderen og kalibrering via DJI’s PC program.\r\n\r\n

DJI F550 Hexacopter samlet med regulatorer, motor, GPS, modtager og FPV udstyr.

\r\n\r\nOg en F550 Flamewheel flyveklar hexacopter fra DJI med et 3-cellers LiPo batteri på 5Ah. Med en vægt på 1630gram er der også plads til kameraudstyr og en kameraholder (Gimbal), når de skriver at den kan flyve op til 2.4Kg.\r\n\r\n

Flyveklar F550 Hexacopter med 3S 5Ah og en vægt på 1630gram.

\r\n\r\nEfterfølgende blev kamera Gimbal samlet og det hele monteret på min hexacopter. Nu har den en flyveklar vægt på 1998gram. Stadig plads til endnu et batteri. Det vil give en flyvetid på ca. 15minutter med 10Ah ved 3S (11.1V).\r\n\r\n

Kamera Gimbal til et Hero GoPro kamera.