CNC fræser V2…. the heavy stuff

Home Forums Projekter og designs CNC fræser V2…. the heavy stuff

Tagged: 

This topic contains 3 replies, has 1 voice, and was last updated by  Michael Munk 5 years, 5 months ago.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Michael Munk
    Keymaster

Hej\nSom nogen måske har hørt om er jeg gået i gang med at lave en ny CNC fræser/router. V1 som var bygget af MDF og skuffeføringer har tjent mig godt og længe, men større krav til præcision tvinger mig ud i at bygge en stivere og mere præcis maskine.\nJeg vil poste billeder og info herinde efterhånden som projektet skrider frem.

Michael Munk
    Keymaster

Her er i første omgang et billede af den 3D tegning som jeg bygger ud fra.\nDet hele bliver lavet i stål, så den bliver lidt tung. Forventer at ende på en køreklar vægt omkring 70kg.\nComplete

• This reply was modified 5 years, 5 months ago by  Michael Munk.

Michael Munk
    Keymaster

Her er lidt billeder af hvor langt jeg er med projektet.\nimage\n\nimage

Michael Munk
    Keymaster

Hey\nSå fik jeg også sat stumperne sammen.\nLineærføringerne er lidt hysteriske mht at være rettet rigtigt op, så det kan man godt stå og nusse med i nogle timer, men nu ser alle akser ud til at køre fornuftigt.\nNæste step er at montere trækspindler og motorer på X og Z aksen, så skal der sættes et plan på, og så er fræseren klar til testkøring.\nDerefter skal det hele skilles ad igen, så den kan blive malet.\nfoto

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Go to Top